"olipa kerran"
"pieni marsu"
"hän oli nimeltään petteri"
"ja hän rakasti nimeään"
"mutta eräänä päivänä hän"
"joutui vaihtamaan nimensä"
"aurinko sanoo marsulle: sinun pitää vaihtaa nimesi, marsu: minkä takia"
"ja hänen nimekseen tuli herttua"
"aurinko: nyt tiedät"
"ensin hän ei tykännyt palatsin ulkonäöstä"
"mutta kun hän näki sisältä tämän"
"hän alkoi hyppiä hän oli niin onnellinen"
"marsu: minä pidän tästä"
"ja sitä päivää"
"hän ei ikinä unohtanut. loppu"

Kirjotin tuollaisen tarinan siis pienenä, itseasiassa se oli sarjakuva (1 rivi: 1 kuva), joka on yhä mökillämme kehystettynä. Meillä oli tuolloin siis marsu nimeltään Petteri, se eli pitkään. Pienenä halusin niin kovasti sarjakuvataiteilijaksi, tosin (onneksi) pian valkeni etten osaa piirtää piirun vertaa. Muistan vieläkin, että olen myös tehnyt jotain lehteä, jonka nimi oli Maapallo (mielikuvituksellista juu-u). Aina koulun jälkeen kirjoitin äitini vanhalla kirjoituskoneella kaikkesta mahdollisesta (lue: koirista). Siskoni kuvitti sen ja minä ryökäle kaupittelin niitä vanhemmilleni kahden euron hintaan. Aina sain myytyä. Harmi, etten löytänyt yhtään kappaletta kyseistä lehteä, olen varmaankin heittänyt kaikki pois muuton yhteydessä.

Olen miettinyt, miksi en ole nähnyt missään (muoti)blogeissa blogien pitäjien lapsuuskuvia. Ovatko kaikki olleet lapsina niin käsittämättömän rumia, vai eikö heistä ole yhtään kuvia jäljellä, jos niitä on edes otettu? Olisi kiva nähdä miltä bloggaajat näyttivät naperoina, varsinkin minkälaisissa asuissa silloin on temmelletty! Itse en nyt löytänyt mitään ikivanhoja kuvia, mutta vanhoja kuitenkin.

1068208.jpg

Fuerteventuralla, Kanariansaarilla. Olin aika pullea lapsi, tässä n. 8-vuotias.

1068216.jpg

Luxembourgissa, samoihin aikoihin kuin Fuerteventuralla.

1068224.jpg

Tässä olen n. 4-6-vuotias ja kuvassa olen huoneessani siskoni kanssa.